2010年5月30日日曜日

Children & Parents:

私の母は、私がまだ若い時に死んでしまったものの、私の生涯全体に影響を及ぼしました。幼い時に受けた訓練の成果は、失われることがなかったのです。人生の大切な時期に、母が私を正しく評価し、私に信仰を持ってくれていなかったなら、私が発明家になることはまずなかったことでしょう。私はいつも軽はずみな少年だったから、異なる考え方を持った母親に育てられていたら、どうしようもない人間になっていたことでしょう。だが、母の厳しさ、優しさ、善良さの持つ力のおかげで、私は正しい道を歩むことができました。母のおかげで、この私ができたのです。母の思い出は終生、私の宝物となるでしょう。
-トーマス・エジソン
I did not have my mother long, but she cast over me an influence which has lasted all my life. The good effects of her early training I can never lose. If it had not been for her appreciation & her faith in me at a critical time in my experience, I should never likely have become an inventor. I was always a careless boy, & with a mother of different mental calibre, I should have turned out badly. But her firmness, her sweetness, her goodness, were potent powers to keep me in the right path. My mother was the making of me. The memory of her will always be a blessing to me.
—Thomas A. Edison

[From Good Though: Children & Parents 280]

0 件のコメント: